Co musí mít dobrá hospoda? Rychlou obsluhu a pivo jako křen!
Zatímco v případě restaurace je chloubou a vstupní branou k hostovi jídelní lístek a na něm vypočítané pokrmy, do hospody chodí hosté především kvůli orosenému půllitru, naplněnému až po rysku zlatavým pivem s optimální čepicí pěny. A právě to, v kombinaci s perfektní obsluhou, je ten důvod, proč se k vám spokojený host bude vracet s kamarády, ze kterých se pravděpodobně velmi brzy stanou pravidelní zákazníci.
Dobrý personál učte a hýčkejte!
Profesionální, rychlá, ochotná a schopná obsluha je pilířem vaší spokojenosti. Pokud se host u vás bude cítit jako doma a číšník či servírka s ním bude schopen prohodit pár zdvořilostních frází, máte velkou šanci, že se k vám takový host ochotně vrátí. Podmínkou milé obsluhy je ale většinou skutečnost, že personál není vystresovaný, a to I v případě, že má podnik našlapaný bezmála až po strop.
Majitelé středních a větších provozů by rozhodně měli zvážit investici do evidenčního systému, který propojuje výčepní techniku s pokladnou. Značně tak ušetříte personálu práci při zakládání a kasírování účtů a současně budete mít maximální přehled o tom, kolik se vydalo jakého zboží.
Je také potřeba, aby byla obsluha informovaná a aby jí objednávky netrvaly příliš dlouho. Pokud tomu tak je, pořiďte jim techniku, která jim práci usnadní a ideálně nového kolegu. Že by měl personál vědět o něco víc, než že může nabídnout „desítku, dvanáctku a ňákej speciál“ snad ani není potřeba dodávat.
Autor: Ingrid Eulenfan
Máte dobré pivo?
Abyste měli prosperující podnik, musíte mít dobré pivo. Základem je přitom perfektní čistota všeho, z čeho, čím a kam pivo protéká. Čistotu sudů ovlivníte pouze v případě, že si pivo vyrábíte sami. V otázce čistých trubek se už ale nemůžete na nic vymlouvat. Kvalitní sanitační technika, která zajistí dokonalý proplach a vyčištění celé trasy pivního rozvodu a její pravidelné používání zhruba jenou za dva týdny, by mělo být naprostou samozřejmostí, jinak se to projeví v chuti piva. Stejnou samozřejmostí by měly být také křišťálově čisté sklenice, do kterých pivo čepujete.
Nenabízejte také zákazníkům příliš druhů piv. Jinak by se vám mohlo snadno stát, že spousta z nich bude několik dní stát a čekat na „svého“ zákazníka, což se samozřejmě projeví na jeho chuti a kvalitě. Místo toho nabízejte 2-3 druhy, které ale naučíte svoji obsluhu pořádně natočit. Snažte se vyhnout zlozvykům, jako je čepování z výšky, přelévání piva z jedné sklenice do druhé pro úpravu hladiny či roztáčení více piv s tím, že se dotočí až přijde objednávka. Pivo se má natočit najednou nebo maximálně nadvakrát pod úhlem pětačtyřiceti stupňů, co nejblíže ke dnu sklenice. Pokud to váš personál nezvládá, raději hostům pořiďte samovýčep.
Jako křen!
V neposlední řadě pak kvalitu a „pitivost“ vašeho piva – tedy chuť dát si po dopití další, ovlivňuje také jeho teplota. Sedmý schod je mýtus, ideální teplota, kterou by pivo mělo při podávání mít, je 7° Celsia. Pokud toužíte po tom, aby si u vás hosté podávali dveře, nezapomeňte, že správně vychlazené pivo je základ. Ostatně “na jedno” chodí málokdo a pokud čistotě a chlazení piva věnujete náležitou pozornost, u jednoho rozhodně nikdy nezůstane.